Dust in the Wind (Kansas)

19 augustus 2016 - Distrito de Lima, Peru

Vandaag nog een relaxte dag. Vanmorgen een ochtendwandeling gemaakt om 6:30 langs het strand, vervolgens lekker ontbeten en daarna zijn we vertrokken richting Pisco. Het was een lange zit maar onderweg veel gezien, veel mooie groene gebieden en droge gebieden. We zitten midden in de woestijn en aangezien het nu momenteel de overgang van winter naar lente is, waait het soms behoorlijk. Dus veel zand dat langs je oren blaast als je buiten bent. Scheren is hier niet nodig!  Onderweg hebben we heerlijk gegeten. Ik had avocado met pollo tjonge wat was dat lekker. Nog nooit zo n romige avocado gehad. s`middags zijn we aan de kust geweest en in de verte flamingo`s gezien. De vlag van Peru is te danken aan de Flamingo`s. Rood en Wit.  Aan de avond nog ff zonsondergang gezien en met een tuk-tuk naar het strand laten rijden voor 60 cent. Vervolgens heb ik met Koemar, de jongen uit Eijsden, op de Las Playa de Armas, Hart van een koe en Tong van een varken gegeten. Was echt lekker maar we waren sceptisch.

Gezien de flinke wind is het de vraag of we morgen de zee op kunnen gaan op de eilanden met de pinguïns te bezoeken. Maar dat komt vast goed.